Jää ja kanarbik GÜ galerii (ARS Kunstilinnak) 05.–25.03.2023 “Seisan lagedal mäel, jalgade all valge kalju, sambliku kollased, mustad ja pruunid laigud, laigud maalist, mis saab võib-olla valmis enne järgmist jääaega. Maalijal oli palju aega: loomad, inimesed, pilved, suved ja talved libisevad tema ja kaljude vahelt läbi nagu hommikune udu.” (Jaan Kaplinski, Jää ja kanarbik. Migrandi märkmeid, 1989). Britta Benno eksponeerib GÜ galeriis sügavtrükitehnikates graafikateoseid: kuivnõela neljaosaline seeria “Polaarulm” moodustab sõnapaari ofortidega “Kanarbik I-IV”. Kaplinski kirjanduslikest mõtisklustest liikide vahelisest hingesugulusest, kaugetest rännakutest mägimaastikel ja kohalikust rabamaast inspireeritud graafilised teosed on kokku komponeeritud kui korduv sõnapaar: jää ja kanarbik. Kuivnõela tehnikas sinised jäässe kraabitud joonestikud loovad uue koosluse rabataimi meenutavate geomeetriliste punakate ofortidega. Jää ja kanarbik on trükigraafikanäitus, mis otsib ühiseid jooni kirjutamise ja joonistamise, loomise ja loodusjõudude...
Polaarulm polaariumis Tallinna Loomaaed 17.02-05.03.2023 Kunstnik Britta Benno ulmeline maastikuabstraktsioon “Polaarulm” on 17. veebruarist kuni 5. märtsini koha sisse võtnud Tallinna loomaaia polaariumis. Esmakordselt tutvustatakse kaasegset kunsti polaariumi asukatele jääkarudele, kelle vaatevälja seatakse näituselt kaks suuremõõtmelist teost. Raspi aedikut rikastab “Polaarulm” ja Friida oma “Hõljuv maastik”. Britta Benno isikunäituse peategelaseks on abstraheeritud maastik, jääkihid ja maakihid on joonistustel elu- ning värviküllased. Jahedalt kumava värvipaletiga joonistused ja graafika uitavad jää plastilistes vormides, kujutise avatus annab ruumi mõtisklusteks ja unistusteks. Mäed ja maastikud on elusad, mäed on inuiti keel. Põhjapoolus kuulub unistustele, olenditele ja mineraalidele, mis võbelevad kõigis maakihtides. Jää vormis meie rändrahnulise maa, mägede raskus on sirgeks triigitud maa peal rännates endiselt tajutav, lubadused on endiselt õhus. Laulvalt voolav jää ja Maa on ebakindlad muutumise vormid, mis oma pidevas saamises ei püsi kunagi paigal. Maastik muutub abstraktseks kujundiks, muutub hingavaks...
Polaarulm Rüki galerii 06.01.-11.02.2023 Galerii valgetel seintel ja polaarsinisel põrandal avaneb ulmeline maastikuabstraktsioon. Jahedalt kumava värvipaletiga joonistused ja graafika uitab jää plastilistes vormides, kujutise avatus annab ruumi mõtisklusteks ja unistusteks. Mäed ja maastikud on elusad, mäed on inuiti keel. Põhjapoolus kuulub unistustele, olenditele ja mineraalidele, mis võbelevad kõigis maakihtides. Jää vormis meie rändrahnulise maa, mägede raskus on sirgeks triigitud maa peal rännates endiselt tajutav, lubadused on endiselt õhus. Laulvalt voolav jää ja Maa on ebakindlad muutumise vormid, mis oma pidevas saamises ei püsi kunagi paigal. Maastik muutub abstraktseks kujundiks, muutub hingavaks olendiks. Britta Benno (s 1984) on Tallinnas elav ja töötav joonistus- ja graafikakunstnik. Teda huvitavad eri tehnikad ja materjalid ning nende kõrvutamisel ja kombineerimisel avanevad uued perspektiivid. Benno joonistuskeel laieneb näituseruumis animatsioonitehnikatesse ja kõikehõlmavasse ruumiinstallatsiooni. Benno on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia bakalaureuse- ja magistriõppe graafika erialal ning täiendanud end Viini Kunstiakadeemias. 2018. aastast jätkab ta õpinguid Eesti Kunstiakadeemia doktoriõppes kunsti ja disaini erialal, loomepõhise uurimistöö teemaks on „Mõtlemine kihtides, kujutlemine kihtides: posthumanistlikud maastikud laiendatud joonistus- ja graafikaväljal“. Viimane Benno isikunäitus „Saamisest maa(stiku)ks” Tartu Kunstimajas 2022. aastal seadis peategelaseks seni taustarolli täitnud maastiku, maakoore kivimid paljastusid mullakihi alt. Isikunäitus „Polaarulm“ jätkab mõtteliselt Benno geoloogilisi abstraktsiooniotsinguid. Näitus jääb avatuks 11. veebruarini. Kunstnik tänab: Ragnar Neljandi (animatsioon), Mait Eerik (skulptuurid). Näitust toetavad Eesti Kultuurkapital ja Viljandi Linnavalitsus. Fotod: Ragnar Neljandi, Kristjan...
Tartu Art Hall / large gallery / 22.01.–20.02.2022 This exhibition marks the third and last project in Benno’s artistic research in the doctoral school of the Estonian Academy of Arts. This time the focus is on landscapes that previously appeared in the background of her artworks. Image is becoming abstract and architecture is backing away from the stage. A layered landscape comes forth, the rocks in Earth’s crust reveal themselves underneath the soil. At the same time, the crystallization of posthumanist philosophy in Britta Benno’s artistic (self-)definition reveals itself through the agency of minerals. Tectonic layers are alive, moving and breathing, forming mountains and flooding continents. The layers arise from above while shaking and cracking holes and fissures to the earth’s crust. In order to imagine the future, one has to look at the past to form a better understanding about the present. Benno adds: “Through imagining the Earth’s layers, I am also working with layered approaches to art. In a way, working in layers can be also called a method of piling up. Materials, traces and images cover each other just like the layers of Earth form a huge globe. Poetically flowing mountains can be discovered in the heap of blankets on my bed, on a topographic map or in an atlas of imaginary beings.” Britta Benno (b 1984) is an artist working with drawing and printmaking. She has studied printmaking at the Estonian Academy of Arts where she is currently also finalising her doctoral project “Thinking in Layers, Imagining in Layers: Posthumanist Landscapes in the Extended Field of Drawing and Printmaking.” She is an instructor in the printmaking workshop...
25.11.–14.12.2020 Hobusepea Gallery, Tallinn When waking up from a lunch-time nap, it had transformed to a gigantic future dinosaur that no one had ever seen before. One can imagine the soaked bulks of houses thrown on a hillocky landscape behind the fog. These are the ruins of concrete panel houses that have luckily survived in a spot that once was called Lasnamäe. The cuboids had no windows nor doors, darkness smirked its toothless grin behind the cavities. And yet, there was no emptiness there – new life had moved in Lasnamäe. Creatures like the dinosaur were living there – huge, miraculous animals whose ancestors originated from the Anthropocene. Ruinenlust in Lasnamäe is a science fictional prospective to post-human urban landscape where jungle and mountaneous terrain with the future creatures have taken over the ruins of a former bedroom community. Pleasure of looking at the ruins, Ruinenlust, is projected to the district of Lasnamäe that has lost the heavy burden of meanings. The message has been expressed through the models of houses characteristic to Lasnamäe have been used in puppet animation as well as the etching drawings that look like findings from an ancient civilisation. Marginal and old-time arts, printmaking and stereoscopic puppet animation accompanied by harpsichord music form a staged installation. Concern about the dystopian state of our environment motivates to imagine the post-human future. Hybrid art and layered combination becomes the tool of such imagination and depiction. Current exhibition also serves as Britta Benno’s second peer-reviewed creative output of her studies in the Doctoral School at the Estonian Academy of Arts. In her artistic research, Benno concentrates on depicting...